Τι είδα στην έκθεση οπτικών Mido στο Μιλάνο

MIDO Έκθεση Οπτικών 2018

Η νέα χρονιά μου έφερε ένα δώρο που περίμενα εδώ και καιρό! Και δεν είναι άλλο από την ευκαιρία που είχα να παρακολουθήσω από κοντά την 48η Έκθεση Οπτικών Mido για το 2018 η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο τέλη Φεβρουαρίου.

at MIDO 2018, the Milano Eyewear Show, on February 26, 2018 in Milan, Italy.

 

Πρόκειται για την πιο σημαντική διεθνή έκθεση η οποία αφορά τον κόσμο της οπτικής και της οφθαλμολογίας. Μια έκθεση η οποία υποδέχεται όλη την κοινότητα των οπτικών : τα μεγαλύτερα Ιταλικά brands με την βαριά κληρονομιά του γνωστού σε όλους μας Made in Italy , διεθνή brands, μικρές μονάδες με χειροποίητα και πρωτοποριακά οπτικά, νέους σχεδιαστές και εταιρίες οι οποίες ακολουθούν πιστά την τεχνολογική καινοτομία και πραγματοποιούν συνεχώς έρευνες όσον αφορά το design των οπτικών τους.

Όπως ήδη έχετε καταλάβει όλα τα μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας συναντήθηκαν στο Μιλάνο για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, τις νέες γραμμές και τις σημαντικότερες εξελίξεις που θα χαρακτηρίσουν την αγορά του μέλλοντος.

Συνέντευξη Τύπου

Πριν την έναρξη της έκθεσης πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου στο Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Μιλάνο. Ο χώρος δεν επιλέχθηκε τυχαία μιας και το φετινό θέμα της έκθεσης ήταν η καινοτομία. “είναι για τον κόσμο των οπτικών ότι είναι η βραδιά των Oscar για το σινεμά”, παρατήρησε ο πρόεδρος της έκθεσης Giovanni Vitaloni, αυξάνοντας τον ενθουσιασμό μου. Η φετινή έκθεση συνέχισε σημείωσε την μεγαλύτερη συμμετοχή απο όλες τις προηγούμενες χρονιές ξεπερνώντας τους 1300 εκθέτες, ενώ για πρώτη φορά φέτος πραγματοποιήθηκε η ημερίδα “Eye Health Awareness Day” η οποία έφερε κοντά διεθνή ινστιτούτα και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της οφθαλμοιατρικής.

Τάσεις για το 2018: Η εμπειρία μου στο Mido Eyewear Show

Και έπειτα ακολούθησε η έκθεση η οποία διήρκησε τρεις ημέρες! Αναπάντεχοι χρωματικοί συνδυασμοί, ενδιαφέροντα και πανάλαφρα υλικά, καινοτόμα σχέδια πέρασαν μπροστά απο τα μάτια μου και ήταν πραγματικό οφθαλμόλουτρο για μένα!

Προσπαθώντας να κάνω μια σύνοψη για τα trends του 2018 έχω την αίσθηση ότι χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Υλικά, Χρώματα, Σκελετοί

ΥΛΙΚΑ

Τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα οπτικά παίζουν σπουδαίο ρόλο και παρατηρείται μια αυξανόμενη έρευνα γύρω από το πως θα συνδυαστούν τα κατάλληλα υλικά προκειμένου να φέρουν το επιθυμητό αισθητικό αλλά και λειτουργικό αποτέλεσμα.
Κλασικά υλικά όπως κοκκάλινα(acetate),τιτάνιο (titanium), ανοξείδωτο ατσάλι (stainless steel)και αλουμίνιο (aluminum) εμφανίζονται σε πλήθος νέων συνδυασμών, με τεράστια πλεονεκτήματα όσον αφορά την ελαφρότητα και την άνεση. Πρωτοπόροι στον τομέα,και αγαπημένες μου, είναι οι εταιρείες Lindber και Mykita.

ΧΡΩΜΑΤΑ

Η νέες collections  για το 2018 προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων η οποία περιέχει τα κλασικά και αγαπημένα χρώματα όπως μαύρο, άσπρο, αποχρώσεις της ταρταρούγας μέχρι παστέλ και φωτεινά χρώματα.

Το χρώμα βιολετί  (Ultra violet) αλλά και όλοι οι υπό-τόνοι του μωβ,οι οποίοι μάλιστα ανακυρήχθηκαν το χρώμα της χρονιάς που διανύουμε (Pantone color of the year 2018) αλλά και τόνοι του παστέλ ρόζ  (pastel pink),του λιλά (lilac), του τριαντάφυλλου (antique rose), του μωβ (mauve) και του αμέθυστου (amethyst) συναντήθηκαν στις φετεινές collections. Αυτοί οι νέοι τόνοι συνδιάστηκαν υπέροχα με άλλες ντελικάτες αποχρώσεις όπως αυτές του γαλάζιου (baby blue), της ώχρας (pale yellow) και του φυστικιού (pistachio) . Δεν έλειψαν όμως και τα φωτεινά χρώματα όπως το κερασί (cherry red), το πορτοκαλί (sunny orange), το μπλε (blue)και το σμαραγδί (emerald green).

ΣΚΕΛΕΤΟΙ

Ανάμεσα στα πιο “καυτά  trends” που ξεπήδησαν απευθείας απο τις πασαρέλες  είναι  τα  micro frames, ή αλλιώς Matrix (εμπνευσμένα από την ταινία των 90s). Μικρά, λεπτά και με γεωμετρικό σχέδιο ίσα που καλύπτουν τα μάτια.

Μεγάλη ποικιλία από cat-eye σκελετούς εμπνευσμένα απο τα μοντέλα της δεκαετίας του 50 προσαρμοσμένα σε μια πιο “mini” και μοντέρνα εκδοχή.

Για εκείνους που επιλέγουν λιγότερο εντυπωσιακά γυαλιά και ακολουθούν την φιλοσοφία του “less is more” υπήρξε ποικιλία από λεπτούς και μεταλλικούς σκελετούς με χρωματισούς φακούς σε όλους τους τόνους χρωμάτων.

Οι στρογγυλοί φακοί αποτελούν μεγάλη τάση για την φετινή χρονιά τόσο σε υπερμεγέθη φακούς όσο και σε πιο micro εκδοχές

Τα γνωστά μας γυαλιά του πιλότου (Aviators)  παραμένουν ακόμη στη μόδα τόσο με κανονικούς όσο και με φακούς καθρέπτες , αρκεί να είναι αυστηρά υπερμεγέθη.

Σε ένα πλαίσιο ανανέωσης των 90s, δεν θα μπορούσε παρά να εμφανιστούν ακόμη και τα γυαλιά μάσκα. Συχνά παρουσιάζονται σε μια εξαιρετικά τεχνική έκδοση, με σαφείς αναφορές στον κόσμο του αθλητισμού. Και εδώ, οι σκελετοί είναι υπερμεγέθεις.

 

Brands

Ιδιαίτερη εντύπωση μου προκάλεσε το stand της Luxottica το οποίο είχε μετατραπεί σε με ψηφιακή περιοχή όπου τα  προιόντα της παρουσιάζονταν σε οθόνες οι οποίες ξεκινούσαν από το πάτωμα και κατέληγαν στο ταβάνι.
Η ψηφιακή απεικόνιση των προιόντων όσο και τα videos που τα πλαισίωναν είχαν ως αποτέλεσμα να κεντρίζουν το ενδιαφέρον του κοινού καθώς αποτελούσαν μικρές ιστορίες δίνοντας μέσω αυτών την ευκαιρία να ανακαλύψει κάποιος τόσο τα πολλά brands  της εταιρείας όσο και τις φρέσκιες ιδέες όσον αφορά τους φακούς .

Εντυπωσιακή ήταν όμως και η τεχνολογία που επιλέχθηκε η οποία επέτρεπε σε όποιον το επιθυμούσε να δοκιμάσει ψηφιακά τα γυαλιά που του άρεσαν μέ χρήση ψηφιακών διαδραστικών ολογραμμάτων.

Όπως αναμενόταν ένα μεγάλο μέρος αφιερώθηκε στο πιο γνωστό brand στον κόσμο, το brand της Ray-Ban. Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός συναντά τις πιο επαναστατικές τεχνολογίες στους νέους φακούς της εταιρείας. Τα γυαλιά Ray-Ban είναι πλέον πραγματικά προσαρμοσμένα σε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά, καθώς διαθέτουν φακούς που επιτρέπουν στους καταναλωτές να συνδυάζουν το στυλ που αγαπούν με τους φακούς που χρειάζονται.

Μοναδικά ήταν και τα Oakley και ιδιαίτερα οι φακοί Prizm που διαθέτουν πρωτοποριακή τεχνολογία που προσαρμόζει την ορατότητα για μια σειρά αθλημάτων και περιβαλλόντων. Τα πιο αξιοσημείωτα μοντέλα ανήκουν στην ειδική συλλογή Harmony Fade, με εκλεπτυσμένο σχεδιασμό.

Δε θα μπορούσα να παραλείψω το brand Alain Mikli που μένει πιστό σε δύο αρχές : μέγιστη άνεση και αδιάκοπη αφοσίωση στην τέχνη. Η μάρκα διατηρεί αυτούς τους κώδικες μέσα από συνεχείς πειραματισμούς με νέα υλικά και ισχυρούς δεσμούς με την δημιουργική κοινότητα, όπως αποδεικνύεται από τις καλλιτεχνικές συνεργασίες του οίκου.

Απαρατήρητη δεν πέρασε και η σειρά Vogue Eyewear, με εικόνες οι οποίες πάρθηκαν από την καμπάνια   #ShowYourVogue με τη Gigi Hadid να είναι η ιέρεια του brand.

Θετικότατες εντυπώσεις μου άφησε όπως αναμενόταν και το brand Moscot με τη συλλογή τους ‘Golden Era’ Spring ’18. Το χρυσό τιτάνιο που χρησιμοποίηθηκε όχι μόνο προσθέτει λίγη πολυτέλεια  αλλά καθιστά τα γυαλιά ακόμη πιο ελαφριά.

Και επειδή θα μπορούσα να συνεχίσω να γράφω με τις ώρες νομίζω πως είναι καλύτερο να μιλήσουν οι εικόνες.

Εις το επανιδείν,

Γεωργία Πολυδώρου